Het See Think Do Care-model toegepast met voorbeelden

Het See Think Do Care-model toegepast met voorbeelden

Voorbeeld case: Een nieuwe sportdrank die op de markt wordt gebracht.

Een voorbeeld van een simpele pitch hiervoor zou kunnen zijn

“Onze nieuwe sportdrank, “PowerUp”, is speciaal ontworpen om atleten en actieve individuen te helpen hun prestaties te verbeteren. Met een unieke formule die rijk is aan elektrolyten en vitamines, helpt PowerUp uw lichaam te hydrateren en te herstellen tijdens en na inspanning. Onze drank bevat geen kunstmatige zoetstoffen of kleur- en smaakstoffen en is verkrijgbaar in verschillende smaken. Probeer PowerUp vandaag en voel het verschil in uw trainingen!” 

Table of Contents

1. See fase

De sportdrank wordt geïntroduceerd op social media en er worden advertenties gedraaid op sport gerelateerde websites. Mensen zien de sportdrank voor het eerst en worden geprikkeld om meer te weten te komen. 

Introduceer een nieuwe sportdrank op social media en plaats advertenties op sport gerelateerde websites om potentiële klanten te prikkelen om meer te weten te komen over het product. Je kunt bijvoorbeeld een lanceringscampagne starten op Instagram, waarbij je beelden en video’s deelt van atleten die de sportdrank gebruiken tijdens hun trainingen. Ook kun je een Facebook-advertentiecampagne starten gericht op mensen die geïnteresseerd zijn in sport en gezondheid, om het product te introduceren aan een groter publiek. Hierna kun je segmentaties aanbrengen in je target audience op Facebook en er zo achter komen wie jouw doelgroep precies is.  

Voorbeelden van teksten die je kunt gebruiken in je marketing communicatie

  • “Maak kennis met onze gloednieuwe sportdrank, vol met essentiële vitamines en mineralen om je gehydrateerd en vol energie te houden tijdens jouw intensieve trainingen. Probeer het nu!  

  • “Gooi die saaie sportdranken aan de zijlijn en ga voor een nieuwe heerlijke verfrissende en bewezen formule! Perfect voor alle atleten en fitnessfanaten!” 

  • “Op zoek naar een sportdrank die je net die extra boost geeft die je nodig hebt tijdens jouw training? Zoek niet verder, onze nieuwe sportdrank is hier om jouw prestaties naar een next level te brengen!” 
  • “Introducing our brand new sports drink, packed with essential vitamins and minerals to keep you hydrated and energized during your workouts. Try it now!” 

  • “Say goodbye to boring sports drinks and hello to our delicious and refreshing new formula. Perfect for all athletes and fitness enthusiasts!” 

  • “Looking for a sports drink that will give you the extra boost you need during your training? Look no further, our new sports drink is here to fuel your performance.” 

Met deze teksten hoop je potentiële klanten te prikkelen en te activeren om meer te weten te komen over onze nieuwe sportdrank, en hen aan te moedigen om de social media accounts te volgen en de website te bezoeken voor meer informatie. Je wilt dus dat mensen kennis maken met jouw product en geïnteresseerd raken.  

 

Benieuwd naar de KPI’s die bij deze fase horen? Klik dan hier!

2. Think fase

Mensen zullen in deze fase zoeken meer informatie over de sportdrank, zoals de ingrediënten, de smaak en de gezondheidsvoordelen. Er kan een landingpagina gemaakt worden met al deze informatie en een aanbieding om een proefpakket te ontvangen.

In deze fase overweegt de consument of hij/zij geïnteresseerd is in onze sportdrank. Dit is het moment waarop de consument informatie zoekt over onze sportdrank, zoals reviews, testimonials of product specifieke informatie. Je kunt een landingspagina maken met deze informatie en een aanbod voor een proefpakket te ontvangen. Ook kun je gericht gaan communiceren met mensen die geïnteresseerd zijn in sportdranken, door bijvoorbeeld een Instagram campagne te starten waarbij je beelden deelt van mensen die het proefpakketten uitproberen en hiervan hun bevindingen delen. Je speelt dus in op de gedachten en de overwegingen van de potentiële klanten.

Voorbeelden van teksten die je kunt gebruiken in je marketing communicatie

  • “Benieuwd naar wat onze sportdrank nou zo bijzonder maakt? Check onze website voor alle details over ingrediënten en de voordelen! En vergeet niet om nu je gratis monster aan te vragen!” 

  • “Niet helemaal zeker of onze sportdrank iets voor jou is? Geen zorgen, we’ve got your back! Vraag nu je gratis eerste drankje aan en ervaar zelf waarom het de beste keuze is voor bij jouw trainingen.” 

  • “Jouw sportprestaties een boost geven zoals een echte pro? Probeer onze sportdrank nu gratis en ervaar zelf het verschil!” 

 

  • “Want to know what makes our sports drink so special? Check out our website for all the details on ingredients and benefits! And don’t forget to claim your free sample now” 

  • “Thinking about trying our sports drink but not sure if it’s for you? Don’t worry, we got you covered! Claim your free sample now and see for yourself why it’s the best choice for your workouts” 

  • “Want to fuel your performance like a pro? Try our sports drink now and experience the difference. Claim your free sample now and see for yourself” 

 Wat je hiermee wilt bereiken is dat je consumenten aanmoedigt om meer informatie te zoeken over de sportdrank en om de landingspagina te bezoeken. Daarnaast bied je hier bijvoorbeeld een proefpakket aan, zodat mensen de sportdrank kunnen uitproberen en hun ervaringen kunnen delen met vrienden of op social media. Het uitproberen van een product is een lage drempel om kennis te maken, wanneer mensen nog niet helemaal klaar zijn om tot een aankoop over te gaan. 

 

Benieuwd naar de KPI’s die bij deze fase horen? Klik dan hier!

 

3. Do fase

Mensen besluiten om de sportdrank te kopen of een proefpakket aan te vragen. Er wordt een aanbod gedaan voor gratis verzending bij aankoop van een fles of een abonnementservice voor regelmatige levering. 

In deze fase besluit de consument om onze sportdrank te kopen. Dit is het moment waarop de consument onze sportdrank koopt of zich registreert voor een proefperiode. We kunnen een aanbod doen voor gratis verzending bij aankoop van een fles of een abonnementservice voor regelmatige levering. We kunnen ook gericht communiceren met mensen die eerder onze sportdrank hebben uitgeprobeerd en hun bevindingen positief waren.

Voorbeelden van teksten die je kunt gebruiken in je marketing communicatie

  • “Wacht niet langer en ervaar de voordelen van [product] onze sportdrank. Bestel vandaag nog en krijg gratis verzending op je eerste bestelling!” 

  • “Wil je er zeker van zijn dat je nooit zonder onze sportdrank zit wanneer je het nou juist nodig hebt? Maak het jezelf makkelijk en ontvang elke maand jouw bestelling automatisch thuis geleverd tegen een gereduceerde prijs én met gratis verzending.” 

  • “Heb je onze sportdrank al geprobeerd en ben jij nu ook fan? Deel je ervaring en liefde voor [product/merk] met je vrienden en krijg korting op jouw eerstvolgende bestelling! 
  • “Don’t wait any longer to experience the benefits of our sports drink. Order now and get free shipping on your first bottle!”

     

  • “Want to make sure you never run out of our sports drink? Sign up for our subscription service and get a discounted price and free shipping on every order.” 

  •  “Already tried our sports drink and loved it? Share your experience with your friends and get a discount on your next purchase.”  

 

Met deze teksten hopen we de consument aan te moedigen om onze sportdrank te kopen en aanbiedingen te benutten zoals gratis verzending of een abonnementsservice. Daarnaast hopen we dat als mensen eerder onze sportdrank positief hebben beoordeeld, ze deze informatie delen met hun vrienden en familie, waardoor we nieuwe klanten aantrekken. 

Benieuwd naar de KPI’s die bij deze fase horen? Klik dan hier!

4. Care fase

Klanten gebruiken de sportdrank en geven bijvoorbeeld feedback op het product. Er wordt een enquête gestuurd om te achterhalen of klanten tevreden zijn met de smaak, de gezondheidsvoordelen en de service. Er wordt gevraagd of ze de sportdrank zouden aanbevelen aan anderen en of ze zouden terugkeren voor meer. Op basis van de feedback wordt de sportdrank en service aangepast om klanttevredenheid te verhogen. 

In deze fase gaat het om de loyaliteit en tevredenheid van de klanten. je zou een enquête kunnen sturen naar klanten om te achterhalen of ze tevreden zijn met de smaak, de gezondheidsvoordelen en de service van de sportdrank. Ook kun je vragen of ze de sportdrank zouden aanbevelen aan anderen en of ze zouden terugkeren om meer aankopen te doen. Op basis van de feedback kun je de sportdrank en service aanpassen om zo de klanttevredenheid te verhogen. Niet alleen door het product te verbeteren maar ook door je klanten bij dit process te betrekken, waardoor ze zich meer gaan hechten aan jouw product of brand. 

 

Voorbeelden van teksten die je kunt gebruiken in je marketing communicatie

  • “We waarderen jouw feedback! Help ons om ons product te blijven verbeteren en te innoveren door een paar korte vragen te beantwoorden en maak kans op 3 maanden gratis abonnement!  

  • “Jouw mening telt! Deel jouw mening en gedachten over onze sportdrank en help ons daarmee het product nog beter te maken voor jullie! Beantwoord een paar vragen en maak kans om een limited edition [merk] sportdrinkfles te winnen!  

  • “We willen jouw mening horen! Vertel ons over jouw ervaring met ons [product] in een korte vragenlijst (2min) en laat ons weten hoe jij het product zou verbeteren! 
  • “We value your feedback! Help us improve and innovate our product by answering a few short questions and have a chance to win 3 months of free subscription!

  • “Your opinion matters! Share your thoughts and feedback on our sports drink and help us make it even better for you! Answer a few questions and have a chance to win a limited edition [brand] sports drink bottle!”

  • “We want to hear from you! Tell us about your experience with our [product] in a quick survey (2min) and let us know how you would improve it!” 

Met deze teksten wil je klanten aanmoedigen om feedback te geven over de sportdrank en service, zodat we je kunnen verbeteren. Tegelijkertijd creëer je meer interactie met je merk of product. Ook hoop je dat klanten hun ervaringen delen met anderen, waardoor je niet alleen de klanttevredenheid verhoogt maar vooral ook nieuwe klanten aantrekt.  


Benieuwd naar de KPI’s die bij deze fase horen? Klik dan hier!

TLDR;

Met het See Think Do Care-model kan (in dit voorbeeld) het sportdrank-bedrijf de klantreis in kaart brengen en gericht communiceren met de consumenten door juiste inhoud en gerichte marketinginspanningen, zoals aanbiedingen, proefpakketten, enquêtes, enz. Men doet dit aan de hand van 4 verschillende fases: see, think, do en care. Elke fase heeft zo zijn eigen marketing activiteiten en toepassingen. Dit kan leiden tot verhoogde klanttevredenheid en een grotere kans dat consumenten terugkeren en aanbevelen aan anderen. 

Download het framework gratis!

We delen het See Think Do Care-framework graag, zodat het jou ook kan helpen bij het ontwikkelen van de juiste marketingstrategie. Vul hieronder je e-mailadres in en we sturen direct een PDF-versie naar je toe.

Vragen over marketing campagnes of wil je gewoon even sparren?

Dat kan altijd! 
Bel ons gerust op  033-2007430 of laat hieronder je gegevens achter.