Paid
Advertisements
Google ads
Google shopping
Meta/FB ads
Messenger Ads
Instagram ads
Email
Marketing
Email marketing
Analytics
Web analytics
Google analytics
Tagging
Meetbaarheid
Dashboarding
Automations
Marketing automations – Hubspot
Email automations
Search engine
Optimization
SEO
Case Humanex
- Uitdaging
Meer persoonlijke gesprekken bij leads met complexe uitdagingen - Oplossing
Op basis van data de marketingstrategie van propositiemarketing, naar productmarketing verschoven - Kanalen
SEO, SEA, E-mail, Marketing automation (Hubspot) - Resultaat
Meer relevante traffic, meer leads, meer gesprekken
Wie is Humanex?
Humanex is een club slimme business innovators die bouw- en installatiebedrijven, publieke en private vastgoedorganisaties en facilitaire dienstverleners helpen bij het oplossen van de complexe uitdagingen van de gebouwde omgeving door te innoveren. Met als doel om voor hun klanten een voorsprong op de toekomst te creëren. Hun werk start en eindigt altijd met klantbehoeften, maakt gebruik van nieuwe technologie en is duurzaam, zodat de voorsprong die ze helpen creëren toekomstige generaties niet op achterstand zet.
“Met Digitalic hadden we meteen een goede klik, ze zijn op de juiste momenten kritisch en ook gewoon tof om mee samen te werken.”
Wat was de uitdaging?
De proposities van Humanex hangen nauw met elkaar samen. Met een Strategie voor innovatie en de Transformatie om die te laten slagen in een bedrijf, tot Acceleratie van innovatieprojecten. Die benamingen zijn tegelijkertijd zo algemeen dat iedereen daar een eigen interpretatie aan kan geven, bovendien is geen enkele klant of vraag hetzelfde. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je in gesprek moet met een potentiële klant om de vraag echt te begrijpen en de match te maken met de proposities van Humanex. Maar hoe overtuig je een potentiële klant om dat gesprek aan te gaan?
Wat hebben we gedaan?
De eerste stap was onderzoek. Een van de eerste resultaten daarvan was dat de proposities goed omschreven waren, maar niet goed vindbaar voor de doelgroep. De gebruikte woorden dekten de lading, maar potentiële klanten gebruikten die woorden niet om hulp te vinden. Het bleek dat zij op een ander niveau begonnen met hun zoektocht. Iedere propositie van Humanex bestaat uit een combinatie van adviesproducten. En juist op die producten wordt wel gezocht. Dus in plaats van ons te richten op de proposities, richtten we ons op de producten. Elke propositie kreeg een aantal onderliggende pagina’s. Deze productpagina’s gaven de mogelijkheid om de expertise van Humanex duidelijk én vindbaar te maken.
“Digitalic heeft ons fantastisch geholpen door onze proposities te vertalen naar concrete en voor de klant begrijpelijke adviesproducten.”
Door deze pagina’s te optimaliseren konden de gebruikers al snel zien wat er precies gaat gebeuren, wat het oplevert en hoelang het duurt. Met specifieke downloads halen we relevante informatie op over leads. De koppeling met Hubspot maakt het vervolgens mogelijk dat het salesteam deze leads opvolgt. Omdat de landingspagina’s al geoptimaliseerd zijn met zoekwoorden, kunnen we voor relatief lage kosten het verkeer via Search Engine Advertisement (SEA) inkopen. De gebruikers die een whitepaper downloaden, doen dat om twee redenen:
- Ze hadden een productpagina gelezen en willen meer over de inhoud weten.
- Ze zijn opzoek naar een oplossing voor hun probleem en hadden Humanex gevonden.
In beide gevallen, wat ons betreft, een overduidelijk ‘think’ signaal. De leads werden direct opgevangen in Hubspot waar we een geautomatiseerde mailserie starten. Het doel van deze e-mailcampagne was zo snel mogelijk een telefonisch of fysiek contactmoment te plannen, een belangrijke randvoorwaarde van Humanex omdat daar een groot deel van het werkplezier in zit.
Daarnaast hebben we in Hubspot simpele en overzichtelijke dataweergaven gemaakt om eenvoudig en snel de belangrijkste KPI’s in de gaten te houden.
Wat was het resultaat?
Het kostte wat tijd om de doelgroep goed te leren kennen. Wat willen ze nou weten? Welke whitepapers downloaden ze wel en welke informatiebehoeften hebben ze nu? Na een aantal experimenten hebben we een aantal winnaars gevonden die veel bekeken, bezocht of gedownload worden. Zoals gezegd was het proces gericht om zo snel mogelijk naar een contactmoment te sturen, om het gesprek te kunnen voeren. We stuurden daarom op leads, gesprekken en contacten. Dit resulteerde in meer nieuwe contacten, gesprekken en zelfs verkoop van hun diensten en proposities tegen een lage advertentieprijs.
“Dankzij Digitalic hebben we met onze website echt een extra kanaal gecreëerd om onze klanten te bereiken.”
Ook een keertje sparren over jouw mogelijkheden?
We staan altijd klaar voor een open gesprek! Waar liggen jouw marketing uitdagingen en mogelijkheden?